O! RANY
Magdalena Olszewska, Magdalena Duda, Agnieszka Olędzka spółka cywilna
I. Postanowienia ogólne § 1 Podstawa działania O! RANY Magdalena Olszewska, Magdalena Duda, Agnieszka Olędzka spółka cywilna jest podmiotem leczniczym (dalej: „Podmiot Leczniczy”) działającym na podstawie: 1) obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2023 r. poz. 991, ze zm.), 2) wpisu Podmiotu leczniczego do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą – nr księgi rejestrowej: 000000266643, organ rejestrowy: Wojewoda Podlaski, data wpisu do rejestru: 25.09.2023r., data rozpoczęcia działalności leczniczej: 27.09.2023r. 3) umowy spółki cywilnej z dnia 28 sierpnia 2023 r., 4) niniejszego regulaminu organizacyjnego. § 2 Oznaczenie podmiotu leczniczego 1. Podmiot Leczniczy działa pod nazwą: O! RANY Magdalena Olszewska, Magdalena Duda, Agnieszka Olędzka spółka cywilna, REGON: 526226234, NIP: 5423473085. 2. Siedzibą podmiotu leczniczego jest Białystok, ul. Transportowa 4, gab. 12, 15-399 Białystok. § 3 Cel, zadania i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych 1. Celem Podmiotu Leczniczego jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu chirurgii ogólnej, a także pielęgniarstwa chirurgicznego i anestezjologicznego. 2. Zadaniem Podmiotu Leczniczego jest udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu chirurgii ogólnej oraz czynności wspomagających ich wykonywanie, takich jak: 1) zaopatrywanie i leczenie ran 2) zabiegi pielęgniarskie 1. Podmiot Leczniczy wykonuje działalność leczniczą jako ambulatoryjne świadczenia zdrowotne z zakresu chirurgii ogólnej i pielęgniarstwa chirurgicznego oraz anestezjologicznego. 2. Wszelkie świadczenia usług medycznych, o których mowa w powyżej, są udzielane przez wykwalifikowany personel, w sposób profesjonalny, zgodny z najnowszymi standardami oraz dostosowany do indywidualnych potrzeb i oczekiwań pacjenta. 3. Cele są realizowane w szczególności przez: 1) specjalistyczne usługi z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu, 2) wysokie kwalifikacje personelu podmiotu leczniczego, 3) wysokie bezpieczeństwo i higienę pracy, 4) właściwą organizację pracy. § 4 Miejsce wykonywania świadczeń zdrowotnych 1. Miejscem udzielenia świadczeń zdrowotnych jest zakład leczniczy położony przy ul. Transportowej 4, gab. 12, 15-399 Białystok. 2. Podmiot Leczniczy może świadczyć usługi zdrowotne z zakresu chirurgii ogólnej i pielęgniarstwa chirurgicznego oraz anestezjologicznego na rzecz innych podmiotów leczniczych w oparciu o łączące je umowy. II. STRUKTURA ORGANIZACYJNA ZAKŁADU LECZNICZEGO § 5 Struktura organizacyjna W skład Podmiotu leczniczego wchodzi zakład leczniczy oraz jednostka organizacyjna o nazwie: O! Rany. § 6 Kierownictwo podmiotu leczniczego 1. Kierownikiem Podmiotu Leczniczego jest dr n. med. Magdalena Olszewska. 2. Bieżące zarządzanie, w tym wszelkie czynności związane z obsługą pacjentów, ustalaniem terminów wizyt i czynności z tym związane są wykonywane przez wspólników spółki cywilnej, o których mowa w ust. 1. § 7 Zakres czynności pracowników i współpracowników 1. Szczegółowy zakres czynności pracownika Podmiotu leczniczego określa umowa o pracę oraz indywidualny zakres czynności pracownika. 2. Szczegółowy zakres czynności współpracownika Podmiotu leczniczego określa umowa o świadczenie usług, sporządzone w związku z powierzeniem określonych czynności w Podmiocie. § 8 Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych podmiotu leczniczego oraz warunki ich współdziałania 1. Do zadań jednostek organizacyjnych podmiotu leczniczego należy sprawowanie kompleksowej opieki nad pacjentami poprzez wykonywanie świadczeń zdrowotnych w zakresie lecznictwa ambulatoryjnego, a w szczególności udzielanie porad i konsultacji lekarskich oraz kierowanie i przeprowadzanie badań diagnostycznych, a także realizacja zadań wspomagających udzielanie świadczeń zdrowotnych. 2. Poszczególne jednostki organizacyjne podmiotu leczniczego oraz osoby wykonujące pracę bądź świadczące usługi w ramach tych jednostek, obowiązane są do współdziałania dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania podmiotu leczniczego pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym, rehabilitacyjnym i administracyjno-gospodarczym. 3. Współdziałanie odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta. III. OGÓLNE ZASADY UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH W PODMIOCIE LECZNICZYM § 9 Organizacja świadczeń zdrowotnych 1. Podmiot Lecznicy podejmuje działania, których celem jest realizacja świadczeń zdrowotnych w formie najbardziej dogodnej dla Pacjentów. 2. W Podmiocie Leczniczym świadczenia zdrowotne wykonywane są: 1) z uwzględnienie wymogów prawa, zasad etyki zawodowej oraz standardów i procedur wykonywania takich świadczeń, 2) wyłącznie przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje do wykonywania danego rodzaju świadczeń zdrowotnych, potwierdzone wymaganymi prawnie dokumentami, 3) po uprzednim umówieniu terminu wizyty Pacjenta, 4) w godzinach otwarcia zakładu leczniczego, 5) odpłatnie, zgodnie z postanowieniami Regulaminu. § 10 Godziny otwarcia 1. Podmiot leczniczy jest czynny w godzinach ustalonych w harmonogramie: a) Od poniedziałku do piątku w godzinach 16 – 19 (po umówieniu telefonicznym) b) W soboty w godzinach 9 – 14 (po umówieniu telefonicznym). 1. Informacje o godzinach otwarcia Podmiotu można uzyskać telefonicznie pod nr 512592234. 2. Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach otwarcia Podmiotu, w terminie i czasie wcześniej ustalonym w trakcie rejestracji świadczenia. § 11 Rejestracja, przebieg obsługi pacjentów oraz organizacja procesu udzielania świadczeń 1. Rejestracja Pacjentów odbywa się osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej. Dokonać jej można w następujący sposób: 1) telefonicznie pod numerem: 512592234, 2) mailowo pod adresem: [email protected] 2. W przypadku rejestracji telefonicznej, osoba rejestrująca udziela informacji o wolnych terminach i godzinach wizyt. Zapisując się na wizytę Pacjent poproszony zostanie o podanie imienia, nazwiska, numeru telefonu oraz ogólnego rodzaju schorzenia/problemu, który występuje. Pacjent zostanie poinstruowany jak ma przygotować się do wizyty oraz jakie są jej koszty. 3. Przed wizytą pacjent uiszcza w całości obciążającą go należność za świadczenie zdrowotne i otrzymuje fakturę bądź paragon wystawiony przez podmiot leczniczy. 4. Ustalony termin wizyty, konsultacji lub zabiegu jest wiążący dla pacjenta, oznacza to, że niezgłoszenie się przez pacjenta w ustalonym dniu i godzinie nie uprawnia pacjenta do żądania przyjęciu go w innym terminie, bez uprzedniego powtórnego ustalenia terminu wizyty w recepcji. 5. Stawienie się na umówioną wizytę, konsultację lub zabieg z co najmniej 15 min. opóźnieniem uprawnia Podmiot leczniczy do odmowy udzielenia świadczenia w umówionym terminie. Odbycie wizyty mimo spóźnienia pacjenta jest możliwe jedynie po stwierdzeniu takiej możliwości przez personel recepcji Podmiotu leczniczego. 6. W Podmiocie leczniczym znajduje się poczekalnia, w której jeśli będzie to konieczne, Pacjent poproszony zostanie o poczekanie na umówioną wizytę. 7. W przypadku pierwszej wizyty personel Podmiotu leczniczego poprosi Pacjenta o podanie niezbędnych danych, celem ich wpisania w zakładaną dla niego kartę pacjenta (dokumentacja medyczna), udzielenie niezbędnych zgód i złożenie oświadczeń. 8. Przebieg wizyty, w tym: zebrany wywiad, wykonane świadczenia zdrowotne, zalecenia czy uwagi, znajdzie odwzorowanie w prowadzonej przez Podmiot Leczniczy dokumentacji medycznej Pacjenta. 9. W obiektywnie uzasadnionych przypadkach Podmiot Leczniczy jest uprawniony do odmowy wykonania świadczenia zdrowotnego. Postawą odmowy może być m.in.: brak zgody na wykonanie świadczenia zdrowotnego, wątpliwości co do dobrowolności udzielonej zgody, czy też co do poczytalności Pacjenta, stan upojenia alkoholowego lub odurzenia środkami psychotropowymi lub podobnymi, a w przypadkach stanu nadzwyczajnego, stanu zagrożenia pandemią lub stanu pandemii, odmowa Pacjenta udzielenia odpowiedzi na pytania ankiety czy zbadania temperatury ciała, albo tez odmowa Pacjenta poddania się innej czynności lub podania informacji wymaganych w przepisach prawa. 10. Pacjent ma prawo do złożenia w wybranej przez siebie formie skargi na zachowanie lub czynności personelu Podmiotu do Kierownika Podmiotu Leczniczego. § 12 Wysokość opłat za świadczenia i sposoby płatności 1. Wysokość opłat określa cennik stanowiący załącznik do regulaminu. 2. Pacjent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za wizytę przed umówiona wizytą. Jeżeli w trakcie wizyty zostały zrealizowane dodatkowe świadczenia pacjent zobowiązany jest uiścić dodatkową należność. 3. Płatność za wizyty w domu klient reguluje gotówką lub na konto bankowe Podmiotu Leczniczego po wcześniejszym otrzymaniu faktury – płatność odbywa się po każdym spotkaniu w terminie do 4 dni roboczych. 4. Dostępnymi formami płatności jest: 1) gotówka, 2) przelew, 3) karta płatnicza. IV. WSPÓŁPRACA Z INNYMI PODMIOTAMI WYKONUJACYMI DZIAŁANOŚC LECZNICZĄ § 13 Współpraca z innymi podmiotami 1. Dla zapewnienia należytego funkcjonowania Podmiotu Leczniczego, wysokiego standardu obsługi Pacjentów i udzielanych im świadczeń zdrowotnych, w tym ich ciągłości Podmiot Leczniczy może współdziałać z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą lub udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych Pacjentów. 2. Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta. § 14 Inne usługi 1. Podmiot leczniczy może wykonywać usługi medyczne na rzecz innych podmiotów wykonujących działalność leczniczą, publicznych i niepublicznych, na podstawie zawartych umów, określających rodzaj wykonywanych świadczeń zdrowotnych i usług z mini związanych, sposób ich realizacji i zasady płatności. 2. Wykonywanie usług medycznych na rzecz innych podmiotów nie może zakłócać porządku udzielania świadczeń przyjętego wobec pacjentów Podmiotu leczniczego. V. PROWADZENIE, UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ, OPŁATY § 15 Prowadzenie dokumentacji medycznej 1. Podmiot leczniczy jest zobowiązany prowadzić dokumentację medyczną osób korzystających z jej świadczeń zgodnie z przepisami obowiązującego prawa. 2. Do przetwarzania danych zawartych w dokumentacji medycznej, o której mowa w ust. 1, w celu ochrony zdrowia, udzielania oraz zarządzania udzielaniem świadczeń zdrowotnych, utrzymania systemu teleinformatycznego, w którym przetwarzana jest dokumentacja medyczna, i zapewnienia bezpieczeństwa tego systemu, są uprawnione: 1) osoby wykonujące zawód medyczny; 2) inne osoby wykonujące czynności pomocnicze przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych, a także czynności związane z utrzymaniem systemu teleinformatycznego, w którym przetwarzana jest dokumentacja medyczna, i zapewnieniem bezpieczeństwa tego systemu, na podstawie upoważnienia administratora danych. 1. Osoby, o których mowa w ust. 2 są obowiązane do zachowania w tajemnicy informacji związanych z pacjentem uzyskanych w związku z wykonywaniem zadań. Osoby te są związane tajemnicą także po śmierci pacjenta. § 16 Udostępnianie dokumentacji medycznej, opłaty 1. Pacjentowi przysługuje uprawnienie do żądania udostępnienia mu dokumentacji medycznej która go dotyczy. 2. Podmiot Leczniczy udostępni dokumentacje medyczną po otrzymaniu żądania złożonego przez uprawnioną osobę. Żądanie może być złożone w dowolnej formie jednak w sposób niepozostawiający wątpliwości, że żądanie został złożone przez osobę uprawnioną. 3. Dokumentację udostępnia się z zachowaniem jej integralności, poufności oraz autentyczności, bez zbędnej zwłoki. 4. Udostępnienie dokumentacji medycznej może nastąpić w następujący sposób: 1) do wglądu w zakładzie leczniczym Podmiotu Leczniczego, 2) na informatycznym nośniku danych dostarczonym przez Pacjenta, 3) przez sporządzenie jej wydruku, 4) z uwzględnieniem standardów udostępniania dokumentacji medycznej prowadzonej w formie elektronicznej - poprzez wysłanie dokumentacji medycznej na wskazany przez Pacjenta adres mailowy. 5. Podmiot prowadzi wykaz udostępnionej dokumentacji medycznej. 6. Za wydanie wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku dokumentacji medycznej, w tym zapisu dokumentacji medycznej pacjenta na informatycznym nośniku danych pierwszorazowo gabinet nie pobiera opłaty. 7. Za wydanie wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku dokumentacji medycznej, w tym zapisu dokumentacji medycznej pacjenta na informatycznym nośniku danych gabinet pobiera opłatę w wysokości opłaty za: 1) jedną stronę wyciągu albo odpisu dokumentacji medycznej – nie może przekraczać 0,002, 2) jedną stronę kopii albo wydruku dokumentacji medycznej – nie może przekraczać 0,00007, 3) udostępnienie dokumentacji medycznej na informatycznym nośniku danych – nie może przekraczać 0,0004 – przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” na podstawie art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, począwszy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło ogłoszenie. 8. Wysokość opłaty, o której mowa w ust. 7, uwzględnia podatek od towarów i usług, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów usługa jest opodatkowana tym podatkiem. 9. Ustawowa zmiana wysokości opłaty nie powoduje zmiany Regulaminu Organizacyjnego. V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE § 17 Przepisy końcowe 1. Regulamin dostępny jest w formie pisemnej w siedzibie zakładu leczniczego. 2. Postanowienia regulaminu organizacyjnego obowiązują wszystkie osoby udzielające świadczeń w podmiocie leczniczym, niezależnie od formy zatrudnienia, a także pacjentów i osoby towarzyszące. 3. Regulamin obowiązuje od dnia rozpoczęcia działalności przez Podmiot leczniczy, nie wcześniej jednak niż od dnia wpisania Podmiotu leczniczego go rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą. Białystok, dnia 15.09.2023 r.